Žádost ze dne 27. 6. 2017
VZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informací týkajících se údajů k provoznímu fondu, preventivnímu fondu a marketingové propagaci VZP ČR.
VZP ČR žadateli poskytla k jednotlivým bodům žádosti následující informace:
- Kolik korun měla VZP loni v provozním fondu a na jaké účely byly peníze použité? Prosím o okruh jednotlivých účelů + uvedení celkových nákladů na tyto účely.
V této souvislosti VZP ČR v souladu s ust. § 6 zákona o svobodném přístupu k informacím odkazuje na Výroční zprávu VZP ČR za rok 2016 zveřejněnou na internetových stránkách: /o-nas/dokumenty/vyrocni-zpravy. Informace k provoznímu fondu naleznete v bodě 5.2 uvedené výroční zprávy.
- Kolik korun měla VZP v preventivním fondu a na jaké účely byly peníze použité? Prosím o okruh jednotlivých účelů + uvedení celkových nákladů na tyto účely.
Rovněž zde odkazuje VZP ČR v souladu s ust. § 6 zákona o svobodném přístupu k informacím
na Výroční zprávu VZP ČR za rok 2016 zveřejněnou na internetových stránkách: /o-nas/dokumenty/vyrocni-zpravy. Informace k fondu prevence naleznete v bodě 5.6 uvedené výroční zprávy.
- Kolik korun loni vydala VZP celkem na marketingovou propagaci (reklamní předměty, billboardy)?
V roce 2016 VZP ČR vydala na výše dotazovanou marketingovou propagaci 10 mil. Kč. Mimo tuto částku uhradila VZP ČR na propagaci v médiích částku ve výši 17,8 mil. Kč (původně plánováno 36 mil. Kč) a na akci „Daruj krev s Českým rozhlasem“ uhradila částku 2 mil. Kč.
- Kolik korun vydá pojišťovna na reklamní a marketingovou činnost letos? Za jaké konkrétní produkty?
Z financí určených na reklamní a marketingovou činnost si VZP ČR pro rok 2017 vyhradila částku 4 mil. Kč na propagační předměty (u těchto reklamních předmětů je již veřejná zakázka ukončena), na reklamu v médiích částku 35 mil. Kč a akci „Daruj krev s Českým rozhlasem“ pak VZP ČR podpořila částkou ve výši 2 mil. Kč. Finanční částky aktuálně vyčleněné v rozpočtu na propagační účely nemusí být v závěru roku nutně zcela vyčerpány, stejně jako v předchozích letech a jsou řízeny operativně dle potřeb. Přesná částka za rok 2017 bude známa v roce 2018.
- VZP aktuálně zveřejnila zakázku za 14 milionů na marketingové aktivity - "výroba a dodávka tiskových propagačních materiálů určených pro veškeré marketingové aktivity Ústředí a všech regionálních pracovišť VZP ČR.". Kolik kusů brožur, letáků a dalších tiskovin a dalších materiálů VZP předpokládá, že za tyto peníze pořídí (alespoň odhadem)?
Na tiskoviny, jejich výrobu a dopravu do cca 200 klientských pracovišť má VZP ČR pro rok 2017 vyčleněno cca 8 mil. Kč. VZP ČR předpokládá, že za tyto finanční prostředky budou pořízeny tiskoviny v řádech desítek tisíců kusů. Jedná se především o informační materiály zaměřené na všechny cílové skupiny, ale také například i o výrobu výroční zprávy a další typy tzv. mandatorních tiskovin.
- Co je cílem těchto marketingových aktivit pojišťovny?
Primárním cílem zmíněných marketingových aktivit VZP ČR je zejména podpora image VZP ČR, další budování jejího dobrého jména a značky společnosti, zvyšování osvěty a informovanosti veřejnosti o VZP ČR, ale rovněž informování o právech a nárocích pojištěnce a v neposlední řadě také o prevenci. Klíčová je rovněž propagace elektronické komunikace s partnery i pojištěnci. Dalším cílem marketingových aktivit VZP ČR je retenční i akviziční potenciál této komunikace s cílem jednak získat nové pojištěnce, jednak zajistit a udržet spokojenost stávajících klientů VZP ČR. K uvedenému také dodáváme, že trvalým cílem VZP ČR v posledních čtyřech letech je přiblížení se více nejen klientům (pojištěncům), ale i poskytovatelům zdravotních služeb a dalším partnerům VZP ČR.
- Kolik pojištěnců má v tuto chvíli VZP?
VZP ČR ke dni 1. 6. 2017 evidovala 5 920 000 pojištěnců.