Do aplikací VZP nově přes Bank iD

 10. 7. 2023 | Tiskové zprávy

Všeobecná zdravotní pojišťovna dnes (10/7/2023) spouští v pilotním provozu digitální ověření totožnosti pro vstup do svých elektronických komunikačních nástrojů. Aplikace Moje VZP či VZP Point tak budou snadněji přístupné novým i stávajícím uživatelům.

Od zavedení přístupu prostřednictvím Bank iD si VZP slibuje větší komfort uživatelů a snazší komunikaci s pojišťovnou, odlehčení provozu poboček v exponovaných fázích roku a také další nárůst počtu aktivních uživatelů aplikací. Už dnes digitální cestu ke komunikaci s pojišťovnou využívá jeden a půl milionu jejich klientů.

Ověření totožnosti, které je potřeba k registraci do aplikací Moje VZP nebo VZP Point, je ode dneška nově možné přes Bank iD. Bankovní identitu nabízí většina největších bankovních domů v Česku, využívá jí řada institucí i soukromých firem a nově ji mohou začít používat také klienti VZP pro komunikaci se svojí pojišťovnou. Do aplikací pojišťovny se přihlásí stejně jako třeba do svého internetového bankovnictví. Odpadá tak nutná návštěva pošty či pobočky VZP.

„Bankovní identita dává dostatečné záruky pro bezpečné přihlášení i v tak citlivé oblasti jako je práce s osobními údaji a daty například právě o čerpané zdravotní péči. Jsem rád, že bude tento nástroj přístupný i našim klientům. Věřím, že zvýšený komfort pro komunikaci se svojí pojišťovnou ocení a budou naše aplikace využívat o to častěji,“ řekl ředitel VZP Zdeněk Kabátek.

„Připojení VZP považuji za zásadní milník. Bankovní identitu má přibližně 6 milionu lidí, ti všichni dnes mohou přistupovat online do klientských portálů zdravotních pojišťoven. Široce dostupná online komunikace se zdravotními pojišťovnami je důležitým krokem k další digitalizaci zdravotnictví. A bankovní identita může díky své jednoduchosti urychlit digitalizaci dalších úkonů ve zdravotnictví,“ uvádí Marek Růžička, výkonný ředitel společnosti Bankovní identita, a.s.

Fakt, že klienti komunikují s VZP prostřednictvím elektronických nástrojů čím dál ochotněji, potvrzuje Ivan Duškov, náměstek ředitele VZP pro služby klientům: „Je to jednoznačně patrné například při podávání žádostí o příspěvek. Vloni jich k nám elektronickou cestou dorazila zhruba třetina, letos už je ten poměr dvojnásobný, tedy přibližně 60 %. Využití Moje VZP roste raketově.“ VZP začala v letošním roce motivovat k širšímu využití aplikací například i podmíněním čerpání některých příspěvků právě prostřednictvím aplikace. A v tomto trendu hodlá pokračovat i nadále.

Elektronické komunikační nástroje VZP dnes svým klientům umožňují mj.:

  • Podání žádosti o příspěvek (vč. osoby blízké)
  • Ověření plateb pojistného
  • Podání přehledu o příjmech a výdajích OSVČ
  • Kontrola čerpané (vykázané) zdravotní péče až 10 let zpětně
  • Nahlášení ztráty průkazu pojištěnce
  • Nahlášení změny bankovního spojení, kontaktní adresy apod.
  • Přihlášení novorozence k VZP bez nutné návštěvy pobočky
  • Zahájení nebo ukončení výdělečné činnosti jako OSVČ
Banky poskytující svým klientům Bank iD: Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, Fio banka,  MONETA Money Bank, Komerční banka, Raiffeisenbank

Viktorie Plívová
tisková mluvčí