B2B – komunikace
29. 2. 2016 | Elektronická komunikace
V rámci rozvoje elektronické komunikace s klienty (EKK) zavedla VZP ČR komunikační kanál umožňující přímou komunikaci mezi informačními systémy nebo programy klienta a informačním systémem VZP. Služby jsou vytvořeny na základě standardních protokolů SOAP a AS2, samotné služby jsou tedy zcela nezávislé na programovém prostředí a operačním systému klienta.
Upozorňujeme, že 29. 2. 2016 dojde ke změně v zabezpečené elektronické komunikaci B2B. Tyto změny se týkají nové série B2B služeb pro rozhraní Partnera v privátní síti (PPS).
VZP zvyšuje efektivitu elektronické komunikace se svými partnery
Na základě vyhodnocení způsobu využívání zabezpečené elektronické komunikace pomocí B2B služeb přistoupila VZP k výraznému přepracování jednoho z B2B adaptérů, označovaného jako „Partner v privátní síti“ (PPS). Tento adaptér umožňuje pomocí sady čtyř SOAP služeb využívat asynchronní služby, které jsou jinak dostupné pouze pomocí protokolu AS2.
Při ověření nové verze adaptéru PPS spolupracovala pojišťovna s externími testery, kteří prováděli testování pomocí postupů, blízkých činnostem standardního partnera VZP. Po úspěšném ukončení testů je od 21. 6. 2015 dostupná nová sada služeb PPS pro plošné produkční využití.
Původní velmi restriktivní adaptér PPS byl ze strany VZP plně podporován do prosince 2015, od ledna 2016 je dále rozvíjen pouze nový adaptér PPS.
Původní sada služeb PPS končí k 29. 2. 2016.
Zásadní výhody nového adaptéru:
- možnost odesílání hromadných podání shodného typu
- není striktně vyžadováno vyzvednutí odpovědi před odesláním nového podání – systém sleduje překročení celkového počtu nevyzvednutých odpovědí a současně maximální dobu (stáří) nevyzvednutých odpovědí
- digitálně je nutné podepisovat pouze podání odesílaná do VZP ke zpracování, technologické služby spojené s příjmem odpovědí z VZP již podpis nevyžadují
Všechny uvedené změny vycházejí z požadavků našich partnerů, a proto věříme v jejich pozitivní přijetí a hojné využívání.